En bra tandläkare vet vikten av att vara tillgänglig för dig som patient när du behöver det som mest. Det innebär att alltid stå redo och fullt utrustad för att ta hand om akuta fall, och se till att du som söker akut får den tandvård du behöver så fort som möjligt. Därför gör vi på Reimerskliniken vårt yttersta för att kunna hjälpa dig samma dag som ditt akuta behov uppstått. Att kunna få rätt vård samma dag du ringer in till oss på Reimerskliniken kan göra stor skillnad för hur ditt ärende utvecklas. Du som drabbats av akut tandvärk kommer självklart bli mycket lättad när du får bukt med problemet, och att få akut tandvård snabbt är mycket viktigt när det gäller skadade tänder. Många skador riskerar att förvärras eller utvecklas till att bli permanenta om de inte behandlas i tid. Hos Reimerskliniken försöker vi alltid hjälpa dig samma dag du ringer in med ett akut ärende. image

Snabb kontakt med en tandläkare för akut tandvård i Stockholm

När du drabbats av ett akut tandvårdsärende bör du snarast möjligt ta kontakt med oss på Reimerskliniken. Vi sätter högsta prioritet på akuta patienter, och erbjuder ofta en tid samma dag. Av erfarenhet vet vi att akuta problem med tänderna sällan uppstår lägligt, utan ofta kommer vid sämsta möjliga tillfälle för dig som patient. Våra medarbetare har med andra ord full förståelse för den stress du känner när du letar efter en tandläkare som kan ta emot akut. Hos oss får du ett varmt och personligt bemötande som skapar trygghet även i akuta situationer. När du kontaktar oss på Reimerskliniken kan du känna dig säker på att du kommer få professionell och erfaren tandvård direkt när du behöver den.

Boka akut tandvård i Stockholm hos Reimerskliniken

Alla patienter är välkomna att söka akut tandvård hos oss. Det gäller även dig som inte redan är inskriven hos Reimerskliniken. Vi erbjuder trygg akut tandvård till såväl äldre som yngre patienter, och har mycket goda erfarenheter av att behandla patienter med tandvårdsrädsla akut. När du söker tandvård akut ringer du vår bokningstelefon på telefonnummer 08-668 80 50. Under samtalet får du en första bedömning av ditt ärende, och vid behov bokas du in på en av de särskilda tider vi håller öppna för akuta ärenden. Vi kommer i den mån det är möjligt ge dig en tid samma dag.

Har ni lediga tider för akut tandvård?

Reimerskliniken håller alltid vissa tider öppna och obokade för att kunna ta emot akuta ärenden på kort varsel. Vi kommer alltid försöka ge dig en tid samma dag när du ringer till oss akut.

Kan jag vänta med att fixa en utslagen tand?

En utslagen eller skadad tand hör till de ärenden som kräver akut tandvård. Du bör inte vänta med att uppsöka tandläkare när du slagit ut en tand. Kontakta Reimerskliniken på telefon 08-668 80 50.

Kan tandvärk vara akut?

Ja, tandvärk kan vara så kraftig att den räknas som akut. Om du känner dig osäker på om din tandvärk behöver åtgärdas akut bör du självklart ringa vår bokningstelefon. Vi hjälper dig med en första bedömning och ser till att du får en tid så snart som möjligt. Om du har akut tandvärk har du goda chanser att få hjälp samma dag.