Alla tandläkarbesök kan inte planeras långt i förväg. Särskilt inte när olyckan varit framme och du är i behov av akut tandläkarvård. Om du till exempel slagit ut en tand eller fått akut tandvärk är det viktigt att du kommer in till tandläkaren så fort som möjligt. Hos Reimerskliniken på Reimersholme i Stockholm finns alltid tider avsatta för akuta besök, för att våra patienter ska få tillgång till den tandvård de behöver precis när de behöver den. Ofta kommer du kunna komma in till oss samma dag på en av våra akuttider.

När du kommer in akut till oss på Reimerskliniken kommer du få träffa någon av våra erfarna och legitimerade tandläkare som bedömer din situation och vilken behandling som är nödvändig att göra akut. Vi rekommenderar att du ringer vårt bokningsnummer för akuta ärenden så snart du kan efter en olycka. Ju snabbare du blir undersökt, desto enklare och effektivare kommer det bli att åtgärda eventuella skador. Du ska alltid ringa innan du kommer in, för att få veta den exakta tiden vi har ledig för att ta emot dig.

Akut tandvård i Stockholm för patienter med tandvårdsrädsla

På Reimerskliniken har vi full förståelse och goda erfarenheter vad gäller undersökning och behandling av patienter med tandvårdsrädsla. Det är inte ovanligt att tandvårdsrädda patienter drar sig för att uppsöka tandvården så länge att även det som en gång bara var ett litet hål utvecklas till mycket kraftig tandvärk. Du som söker dig till oss med akuta tandvårdsproblem kan känna dig trygg med att vi kommer ge dig ett personligt och varmt bemötande, och att vi anpassar undersökning och behandling efter dina förutsättningar. Du får gärna berätta för oss att du lider av tandvårdsrädsla redan när du bokar din akuta tandläkartid, så kan vi bemöta och behandla dig på bästa sätt.

Även du som annars har verktyg för att hantera din tandvårdsrädsla vid planerade undersökningar och tandläkarbesök, kan uppleva en ny oro vid ett oplanerat akutbesök som till exempel efter en olycka. Det här är en fråga vi på Reimerskliniken är medvetna om, och vi kommer självklart arbeta för en lugn och kontrollerad upplevelse av ditt akutbesök. Att bemöta tandvårdsrädda patienter i alla situationer är en viktig del av tandläkarens yrkeskunnande, och våra tandläkare har stor erfarenhet av akut tandvård av tandvårdsrädda patienter.

Kontakta Reimerskliniken för akut tandvård i Stockholm

Reimersklinikens personal kan hjälpa dig bedöma ditt ärende över telefon, så tveka inte att ringa till oss även om du är osäker på hur akut din situation är. Till akuta tandvårdsärenden hör till exempel om du slagit ut en hel tand eller delar av en tand, blödande och smärtande tandkött och/eller tandvärk. Hos Reimerskliniken får du som patient ett varmt och professionellt bemötande, och dina tänder får den behandling de behöver.

Du är varmt välkommen att ringa Reimersklinikens bokningsnummer 08–668 80 50 när du har behov av tandläkartid akut. Vi tar emot alla typer av akuta tandvårdsärenden till vår klinik på Reimersholmsgatan 13, Stockholm.

FAQ BOKS

Hur bokar jag akut tandvård?

Hos Reimerskliniken bokar du din akuta tandläkartid på telefon 08–668 80 50. Vi hjälper till med bedömning över telefon, och har ofta tid att ta emot akuta patienter samma dag.

Kan jag vänta till imorgon med att ringa till tandläkaren efter en olycka?

Om du varit med om en olycka där en eller flera tänder blivit utslagna eller skadade, rekommenderar vi att du ringer till oss på Reimerskliniken så fort som möjligt. Vi har ofta möjlighet att ta emot dig samma dag, vilket ofta ger de bästa förutsättningarna för akut tandvård.

Tar ni emot patienter med tandläkarskräck akut?

Reimersklinikens tandläkare har stor erfarenhet av att akutbehandla tandvårdsrädda patienter. Du som lider av vad som tidigare kallades ”tandläkarskräck” kan känna dig trygg med att få ett vänligt och förstående bemötande hos Reimerskliniken och kunna genomföra den behandling dina tänder behöver.