Vi på Reimerskliniken kan inte nog understryka hur viktigt det är att gå på regelbundna tandläkarundersökningar. Att du får dina tänder undersökta med jämna mellanrum gör att risken för att mindre tandproblem utvecklas till hål i tänderna eller smärtsam tandvärk minskar markant. Det här är nog också något som du redan är medveten om. Det är de flesta. Ändå kan det ibland ta emot att gå till tandläkaren. Då kan det handla om att man ännu inte hittat rätt tandläkare. En bra tandläkare har god klinisk kompetens och professionell erfarenhet. Men hen får dig också att känna dig välkommen och väl omhändertagen. Det gäller även dig som upplever tandvårdsrädsla. Att gå till tandläkaren ska vara en positiv upplevelse. Det finns ingen anledning att inte trivas med sin tandläkare. Självklart ska du känna dig trygg och bekväm när du sätter dig i tandläkarstolen. Annars är risken stor att de där regelbundna undersökningarna inte blir av, trots att du vet hur viktiga de är för dina tänder. På Reimerskliniken är det viktigt för oss att se och bemöta varje patient på ett personligt och individanpassat sätt. Hos oss arbetar ett erfaret team av fullt legitimerade tandläkare och tandhygienister som uppfyller alla de krav man kan ställa på en bra tandläkare. Du som väljer att vända dig till oss kan förvänta dig modern tandvård av hög kvalitet och skonsamma behandlingsmetoder.   Bra tandläkare Stockholm – hur väljer jag?

Välj en bra tandläkare i Stockholm – tandvårdsrädsla och akut tandvård

För tandvårdsrädda patienter kan det vara extra viktigt att känna att man har hittat en bra tandläkare. Reimersklinikens tandläkare har mycket goda erfarenheter av att behandla patienter med tandvårdsrädsla. Du som upplever denna typ av obehag och har undvikit att gå till tandläkaren under lång tid är lite extra välkommen till oss. Vi kommer göra allt vi kan för att ta emot dig på ett bra sätt och skapa de förutsättningar som krävs för att fullfölja såväl undersökning som eventuell behandling. Tillgång finns till borrfri behandling och smärtfria bedövningsmetoder. Även när du behöver uppsöka tandläkare akut har du rätt att få träffa en bra tandläkare inom kort tid. Våra tandläkare finns tillgängliga för dig med behov av akut tandvård även om du inte tidigare är inskriven som patient hos oss. Ofta har vi möjlighet att ta emot dig samma dag. Våra akuttider är bokningsbara via vår ordinarie bokningstelefon. Du kommer få hjälp med en första bedömning direkt vid telefonkontakt.

Lugn miljö och personligt bemötande – tandläkare Stockholm

I Reimersklinikens lokaler har vi skapat en lugn och avslappnande miljö, designad för att du ska känna dig trygg och bekväm inför undersökning och behandling. Vi finns centralt i Stockholm på vackra Reimersholme, med goda förbindelser till bussar och tunnelbana. Du som letar efter en bra tandläkare i Stockholm kommer hitta det du söker hos oss. Varmt välkommen att boka tid för undersökning online eller via telefon 08-6688050.

Kan man välja tandläkare fritt med tandvårdsstöd?

Det statliga tandvårdsstödet gäller såväl inom Folktandvården som hos privata tandläkarkliniker som Reimerskliniken. Du har självklart rätt att välja en bra tandläkare som du trivs med och som har rätt kompetens för dina tänders behov.

Tar ni emot både barn och vuxna patienter?

Alla är välkomna att välja Reimersklinikens tandläkare. Barn såväl som vuxna ska kunna få sina tänder undersökta av en bra tandläkare. Vi har goda erfarenheter av att behandla unga patienter som har tandvårdsrädsla eller tvekar inför tandläkarbesök.

Vad är en bra tandläkare?

Vi på Reimerskliniken anser att en bra tandläkare kombinerar ett tryggt och personligt patientbemötande med utmärkta kunskaper och välgrundade erfarenheter inom tandvård.