I en storstad som Stockholm finns det naturligtvis en lång rad tandläkare att välja mellan. Men hur ska du veta vilken som är bäst för just dig? De flesta tandläkare är ju fullt utbildade med adekvat kompetens, kan det egentligen vara så mycket som skiljer dem åt? Ja, vi skulle vilja påstå att det är det. I alla fall är vi på Reimerskliniken måna om att vara lite extra uppmärksamma på dina individuella behov och förutsättningar. Kanske till och med lite mer än andra kliniker. Vi har nämligen lång erfarenhet av att behandla patienter med tandvårdsrädsla, vilket har gjort oss medvetna om hur viktigt det är att bemöta varje patient på ett varmt och personligt sätt och skapa trygghet och bekvämlighet i vad som annars skulle kunna vara en obekväm situation. Detta är något vi tar med oss i arbetet med alla våra patienter. När du kommer till oss har vi fullt fokus på var du befinner dig i livet och hur du tycker det känns att gå till tandläkaren. Vi vill ge just dig bästa möjliga tandvård med bästa möjliga resultat – och att du ska gå härifrån med en bra upplevelse i bagaget. Att välja tandläkare i Stockholm – vi ser till dina behov

Vilken tandläkare ska man välja i Stockholm?

Att välja rätt tandläkare för dina behov kan vara det som gör att du faktiskt kommer iväg på de regelbundna undersökningar som är så viktiga för din tandhälsa. Trivs du med din tandläkare är chansen stor att du upplever tandläkarbesöken som något odelat positivt, och kanske till och med att du är mer benägen att följa råden om hur du bäst sköter dina tänder. Att vara trygg med en tandläkare innebär också att du känner dig säker på att du får just de behandlingar som dina tänder behöver. Hos oss på Reimerskliniken får du tillgång till toppmodern tandvård med skonsamma behandlingsmetoder. Vi erbjuder trygga och individanpassade behandlingar med resultat som håller över lång tid. När du väljer att ge oss förtroendet att ta hand om dina tänder, kan du känna dig helt säker på att du kommer få exakt de behandlingar du behöver när du behöver dem. På Reimerskliniken erbjuder vi en lång rad specialområden inom modern tandvård. Utöver allmäntandvård ger vi dig tillgång till bland annat oralkirurgi, tandlossningsbehandling, estetisk tandvård, implantat och tandreglering.

Välja tandläkare – när du vill byta klinik

På Reimerskliniken tar vi självklart emot nya patienter som tidigare varit inskrivna hos andra tandläkarkliniker. Det finns ingen anledning att stanna kvar hos en tandläkare du inte trivs med, och du har alltid rätt att välja en ny tandläkare när du vill. Det statliga tandvårdsstödet gäller såväl hos Folktandvården som hos privata kliniker som Reimerskliniken. Om du väljer att söka dig till oss för akut tandvård behöver du inte tidigare varit inskriven som patient hos oss. Även helt nya patienter kan få tid samma dag för akut tandvård. Du är varmt välkommen att kontakta oss på vår bokningstelefon 08–6688050 eller via vår hemsida. Söker du akut gäller samma nummer. Tveka inte att ringa, vi hjälper dig med en första bedömning av ärendet över telefon.

Är det viktigt att välja rätt tandläkare?

Ja, vi på Reimerskliniken tror att det är mycket viktigt för din tandhälsa att du går hos en tandläkare du trivs med. Därför satsar vi på det personliga bemötandet i kombination med våra tandläkares goda yrkeskunnande och kliniska kompetens.

Gäller tandvårdsstödet på privata kliniker?

Ja, du kan tryggt välja en privat tandläkarklinik. Det statliga tandvårdsstödet gäller hos oss på Reimerskliniken.

Var hittar jag en bra tandläkare i Stockholm?

Du som vill hitta en bra tandläkare i Stockholm väljer med fördel oss på Reimerskliniken. Våra moderna och hemtrevliga lokaler är belägna mycket centralt i Stockholm, på Reimersholme.