I jakten på ett rakt leende har osynlig tandreglering blivit en revolutionerande behandlingsmetod. Hos Reimerskliniken i Stockholm kombinerar vi expertis inom estetisk tandvård med den senaste teknologin för att erbjuda dig en diskret väg till ett vackert leende.

Vad är osynlig tandreglering:

Osynlig tandreglering är en teknologiskt avancerad metod som erbjuder flera fördelar för patienter som söker en diskret väg till ett rakt leende. Osynlig tandreglering sker genom skräddarsydda genomskinliga skenor, även kallade aligners, som diskret och bekvämt korrigerar tändernas position över tid. Dessa aligners är nästintill osynliga och du kan enkelt ta av vid måltider och vid tandborstning.

Varför ska du välja osynlig tandreglering?

De unika fördelarna med osynlig tandreglering hos Reimerskliniken:

Diskret

Vår metod med osynlig tandreglering är särskilt utformad för att vara så diskret som möjligt, vilket gör att du kan korrigera ditt leende utan att någon märker det.

Bekvämt

Aligners är avtagbara, vilket ger dig friheten att njuta av dina favoritlivsmedel och upprätthålla optimal munhygien under behandlingen.

Effektivt

Den avancerade teknologin bakom osynlig tandreglering möjliggör effektiv korrigering av tandställningen, och många patienter ser mätbara resultat inom relativt kort tid.

Teknologisk Innovation

Vi planerar behandlingen med hjälp av avancerad teknologi, inklusive 3D-skanning och datorgenererade modeller. Denna teknologi möjliggör en noggrann och skräddarsydd plan för varje individ, vilket resulterar i effektiv tandkorrigering.

Så går behandlingen till

Konsultation

Din resa mot ett rakt leende börjar med en noggrann konsultation hos våra erfarna tandläkare på Reimerskliniken. Under denna konsultation utvärderar tandläkaren din tandställning, diskuterar dina mål och besvarar eventuella frågor eller bekymmer du kan ha. Det är också vid denna tidpunkt som vi ta beslutet om osynlig tandreglering är den mest lämpliga behandlingsmetoden för dina behov.

Skanning och anpassning

Vid godkännande av behandlingsplanen tar vu digitala avtryck av dina tänder med hjälp av avancerad 3D-skanningsteknologi. Dessa avtryck använder vi för att skapa skenorna. Med hjälp av avancerad mjukvara skapar vi sedan en 3D-simulering som visar hur dina tänder gradvis kommer att se ut efter behandlingen.

Regelbundna uppföljningar

Under hela behandlingsperioden följer våra experter upp med regelbundna besök för att övervaka framstegen och justera behandlingsplanen vid behov. Det är vanligt att byta till nya aligners varannan vecka eller enligt tandläkarens rekommendation.

Retention

När behandlingen är klar får du en sista utvärdering för att säkerställa att resultatet motsvarar dina förväntningar. För att bibehålla resultaten kompletterar vi behandlingen med en skräddarsydd retentionsskena för att förhindra att tänderna glider tillbaka till sina tidigare positioner.

Hur mycket kostar behandlingen med clear aligner?

Att överväga osynlig tandreglering är en investering i ditt leende och din tandhälsa. Hos Reimerskliniken strävar vi efter att erbjuda transparent information om priser och en realistisk tidsram för att hjälpa dig fatta välgrundade beslut. Priser för osynlig tandreglering varierar beroende på individuella behov och komplexitet i varje fall. Vid din konsultation kommer våra erfarna tandläkare att utvärdera ditt fall och skapa en skräddarsydd behandlingsplan, inklusive en tydlig prissättning. Det är viktigt att notera att priset inkluderar alla nödvändiga aligners, besök och eventuell eftervård.

Hur lång tid tar behandlingen

Tiden det tar att slutföra en osynlig tandreglering varierar beroende på individuella faktorer såsom graden av tandkorrigering som dina tänder behöver. Många patienter ser dock märkbara resultat inom några månader. Under konsultationen kommer våra tandläkare att ge en mer exakt uppskattning av behandlingstiden baserat på ditt specifika fall.

Estetisk tandvård i Stockholm – Kontakta oss idag

Oavsett vilken estetisk lösning du överväger är det av yttersta vikt att du rådgör med våra kunniga tandläkare på Reimerskliniken. Varje behandlingsplan skräddarsys för att exakt matcha dina individuella behov och önskemål.

Kontakta oss idag för att boka din konsultation och ta det första steget mot ett strålande leende.